27 okt 2020

Als ouders ons bellen, dan is de nood hoog. Dan hebben ze vaak zelf al van alles geprobeerd. De ene keer pakte dit goed uit en de andere keer minder goed. Ouders weten op een gegeven moment: er is meer nodig. Maar tussen weten en doen – hulp vragen – zit soms nogal drempel. Want doe het maar eens hè, die telefoon pakken. Je verhaal op tafel leggen. Wij horen de opluchting tijdens zo’n eerste gesprek met ouders vaak door de telefoon heen. Het zijn vaak al meteen mooie en soms ook emotionele gesprekken. Want als het niet goed gaat met een kind, met jouw kind, dan kan dat voor ouders ook heel lastig zijn.

🔸

Als scholen ons bellen, dan kan de nood ook hoog zijn. Dan hebben ze vaak al van alles geprobeerd om een leerling te helpen. En ook op scholen weten ze op een bepaald moment: hier is meer nodig. Om bepaalde kinderen ‘erbij te houden’, is soms een hele uitdaging.

🔸

Wij hebben niet meteen de antwoorden. Maar we hebben wel de kennis en ervaring om ons te verdiepen in elke hulpvraag waarmee ouders of scholen komen. Om in nauwe samenwerking de antwoorden te gaan vinden. Omdat we weten en altijd hebben ervaren: het netwerk rondom het kind is van ongekend grote waarde. Als alle partijen goed met elkaar samen weten te werken, kunnen er grote resultaten worden bereikt. En juist voor deze samenwerking zetten wij ons in.

🔸

Het mooiste wat je een kind kan geven is een kans. Je mag ons altijd bellen of mailen als je je zorgen maakt over je kind of over die ene leerling in jouw klas en op zoek bent naar antwoorden. Je mag je verhaal doen. En wij luisteren.